Problem

Senaste inlägg 07-23-2009 21:13

Sätt betyg på diskussionen (1 -5)
genom att klicka på en stjärna
Sida 1 av 1 (3 objekt)
Skapa ny tråd Sortera poster: Föregående Nästa
  • 08-12-2008 20:57

Jag har problem med taket på min ryds camping 78a, de är så att taket har säckat ihop lite, och det är inge styrsel i taket längre.

En kompis sa att taket är plastat på en plyfa skiva, och den plastningen har släppt, han säger att taket måste kapas upp, och göras ett nytt, men de tycker jag är för mycket jobb.

Är de nån som har nå tips är jag tacksam.

MVH/Andreas

• 08-12-2008 23:48 Svara till

Hej!

Det finns ett annat sätt att fixa delaminerade plast ytor genom att injicera epoxi mellan glasfibermaterialet och distansmaterialet. För att detta skall lyckas måste distansmaterialet vara helt torrt oftast beror delaminering på att fukt trängt in i ditansmateralet borra därför ett antal hål för att kontrollera fukten om distansmaterialet är fuktigt bör detta torkas ut helst i en inomhus. Borra i så fall många hål där distansmaterielt kan torka ut genom.

Anvisning finns här:

http://www.batepoxi.se/SV/tipsotrix/Enkla_beskrivningar_8.php

/Lasse Lundbladh

Lasse Lundbladh
    Medlem av:
    Praktisktbåtägande´s
    Expertpanel
  • 07-23-2009 21:13 Svara till

• Volvo
    • Top 25 postare
    • Medlem sedan 05-31-2008
    • Antal inlägg 22

JAG HAR SJÄLV EN ÖRNVIK 570 SOM TAKET LÄKTE IN HAR TAGIT DÄN TAKET  DET BÖRJA MÖGLA I TAKET SKA INHANDLA EN NY FORMPLYWOOD NU SER HAN UT SOM EN CAB MEN HAR DET VÄLL BÖRJA SÅCKA I HOP FINS INGEN ÅTERVÄNDO BYT TAKET DET KÄNNAR DU PÅ I LÄNGDEN

Sida 1 av 1 (3 objekt)

Mest aktiva medlemmar